Lommeterning til Undervisning og Aktiviteter
Et allround værktøj i mange fag: Skumterningen med plastlommer på siderne er en alsidig lommeterning med utallige anvendelsesmuligheder.
De bløde skumterninger er skabt til leg og læring. Deres behagelige størrelse gør dem perfekte til små hænder, og deres blødhed muliggør tryg kast og greb.
Terningerne har store kiggevinduer: Overfladen af vinyl og de store plastikvinduer gør det muligt at tilpasse terningerne med forskellige kort, hvilket giver en personlig og unik dimension til hver terning.
Lommeterning i skum er et alsidigt værktøj.
Fra sprog- og matematikundervisning til daglige opgaver, historiefortælling og leg – denne terning er en uundværlig ressource i ethvert klasseværelse.
- Sprog: Perfekt til at øve alfabetet og sprogfærdigheder.
- Matematik: Løs små matematikopgaver legende let med flere Lomme Terninger. Ideel til at mestre de grundlæggende regnestykker.
- Dagligdags opgaver: Lad dine elever påtage sig klassetjenester i en hel uge med sjov og interaktivitet.
- Fortælling: Udvikl kreativiteten ved at fortælle historier baseret på billederne eller symbolerne på terningen.
- Sport og leg: Organisér og udfør sange, spil og opvarmningsøvelser på en engagerende og dynamisk måde.
Specifikationer
Lommeterningen er lavet i PU skum.
Mål: 15 x 15 cm
Farver: Blå, orange, gul, grøn, Pink, Rød
Kort om Terningen
Den skumterning, der er egnet til undervisningsbrug, er en lommeterning med en størrelse på 15 cm.
Den har gennemsigtige lommer, hvor man kan indsætte billeder eller ordkort med en maksimal størrelse på 15 cm. Dette gør terningen alsidig og velegnet til forskellige aldre og evner. Med muligheden for at udskifte kortene kan læreren tilpasse terningens anvendelse til forskellige aktiviteter såsom matematiske øvelser, sproglege og andre undervisningsformål. Download mange aktiviteter til forskellige undervisningsformål på vores side med Gratis Undervisningsmaterialer.
Undervisningside
Matematisk øvelse
En anvendelse af skumterningen i undervisningen kunne være til at øve matematiske begreber. Som plus, minus, gange eller division.
Læreren kan indsætte tal på kortene i terningens lommer, og eleverne kaster terningen for at generere tal, som de derefter skal anvende i de matematiske operationer. For eksempel kan de kaste terningen to gange for at få to tal, som de skal lægge sammen eller gange sammen. Denne interaktive tilgang gør det sjovere og mere engagerende for eleverne at øve matematiske færdigheder.
Sproglig leg
En anden anvendelse af skumterningen i undervisningen kan være til sproglige aktiviteter. Såsom at øve ordforråd eller grammatik.
Læreren kan indsætte billeder eller ordkort relateret til et bestemt tema eller emne i terningens lommer. Eleverne kan derefter kaste terningen og danne en sætning med det ord eller billede, der vises. Denne metode kan hjælpe eleverne med at forbedre deres sprogfærdigheder, samtidig med at de har det sjovt og interagerer med hinanden i klassen.